Wednesday, February 11, 2009

SAKIT SAYA HARI INI

Sejak petang kelmarin saya rasa tidak berapa sihat. Tonsil serta badan rasa-rasa sakit. Semalam tidur awal tapi terbangun pada jam 2.00 pagi dan rasa badan panas serta kesejukan. Pagi tadi paksa juga mandi dengan air panas dan rasa baik sikit selepas mandi tapi masih lagi tak selesa.

Sampai ofis kena Air-con tambah sejuk walaupun pakai sweater. Lalu mood pun tiada untuk bekerja jadi tulis untuk blog sebab awal-awal bulan mesti sibuk untuk buat report jadi sekarang ini tidak berapa sibuk. Report sudah pun disiapkan sebelum 8hb setiap bulan.

Baru juga balik dari Klinik jadi sambung balik cerita sakit ini. Alamak kena bagi 5 jenis ubat iaitu Fever, Tonsil, Antibiotic, Cough dan Vitamin C. Doctor yang saya biasa suruh saya pusing, batuk, limping dan sukat pressure. Pressure darah saya okay kata doctor itu. Bila mengambil ubat pula nampak ada ubat batuk, mana ada sia batuk.


Me : Kenapa bagi saya ubat batuk? Bukan saya batuk pun.

Nurse : Doctor tau bah nanti tidak lama kau batuk sudah itu.

Me : Yalah (Mau lawan pula dengan Doctor …. Heheh)


Selepas ambil ubat bagus makan terus sebab tak payah lagi keluar sebab sudah 11.30 pagi. Baru juga start makan geng karas saya untuk makan tengahari call. Mungkin mau belanja makan di API WON sebab selama Tahun Baru Cina tak pernah pula kami makan disana.

Geng : Dimana kau?

Me : Sorry, Sia pergi Klinik rasa sakit. Ingat mau call kau nanti lepas sia makan.

Geng : Okla sia pun mau pergi makan sudah ni. Petang ini kau pergi Jogging Kah?

Me : Tidak kali ini .. sakit sia ini.

Geng : Bah okla.


Saya balik ofis just past 12.00 pm. Lepas posting nanti mau tidur.

2 comments:

Andrik McVean said...

jaga2 ko kalau kana tonsil. bahaya tuh...sia pernah kena yang paling teruk dr bilang....nah satu bulan sia di hospital...mau mati suda

BUTIZA'ON said...

Sampai begitu ka punya serious. Nasib awal sia pergi klinik, sekarang ada sikit sakit kalau telan tapi sia rasa dah ok.Tks for the info